Sunday 12 February 2012

RUMUSAN PERLAWANAN 'EAST COAST DERBY' KELANTAN VS TERENGGANU

Kredit : Userun Photography
     Kelantan FA kembali merampas kedudukan teratas liga apabila berjaya membenam seteru utama pantai timur Terengganu FA dengan mencatatkan keputusan 2-1 sementara pendahulu sebelum ini Perak FA tersungkur pada wakil pantai timur T-Team 2-0.
     Jaringan Kelantan disempurnakan oleh Penyerang Sensasi Kelantan Norshahrul Idhlan Talaha (minit ke - 36) dan juga ketua pasukan Kelantan Mohd Badri Radzi (minit ke 51). Jaringan gol saguhati Terengganu pula disempurnakan oleh Ashaari Shamsudin pada masa tambahan separuh masa ke dua.
    Pada perlawanan ini, Kelantan dilihat menguasai perlawanan dan serba menjadi disemua sudut terutamanya bahagian tengah dan pertahanan. Bahagian tengah yang dikemudikan oleh Ketua pasukan begitu baik menguasai bola dikawasan lawan malahan Nurul Azwan Roya dan S. Chanturu mula mendapat kepercayaan daripada Ketua Jurulatih apabila memainkan peranan yang cukup berkesan dibahagian sayap sering mengucar kacirkan pertahanan Terengganu. Bahagian Pertahanan Kelantan dilihat begitu mantap dengan kehadiran pemain Import pertahanan Obinna  Nwaneri dan ternyata Apek tidak begitu diuji melainkan gol saguhati Terengganu pada minit akhir perlawanan. 
    Ternyata malam ini Kelantan boleh diklasifikasikan permainan 'Berkelas Dunia' apabila pemain begitu teratur menyerang dan begitu ampuh bertahan apabila diasak. Jika corak dan kesebalasan utama ini dikekalkan, insyallah kita akan menemui semula rentak sang juara. 
    Apa-apapun, masa masih panjang untuk menceritakan segala-galanya. Pertemuan dengan musuh utama baru bermula dan akan menyunsur sebagai penghalang utama kita adalah Selangor dan Negeri Sembilan. Diharap pemain kita lebih bersemangat lagi untuk mengekalkan kejuaraan Liga Malaysia di negeri Kelantan. 
Insyallah.