Sunday 4 March 2012

TRW MENEMPUH CABARAN BARU DALAM PIALA AFC 2012

Begitu banyak sekali kontroversi yang melanda TRW dari bulan hingga sekarang, dari pemain ke jurulatih, dari julatih ke pihak pengurusan, dari pihak pengurusan ke perbadanan stadium. kita lupakan sejenak kontroversi ini dan beralih ke perlawanan penting dalam liga super 2012 dan AFC CUP 2012. Saya di sini tidak ingin menyentuh pertemuan yang pasti mendebarkan antara TRW VS NEGERI SEMBILAN pada malam ini tetapi pada penampilan pertama skuad kendalian Bojan Hodak dalam pentas antarabangsa.

    Ketua jurulatih Kelantan yang baru akan membuat penampilan pertama secara rasmi pada malam ini dan TRW akan mencapai tonik sebagai sang juara yang dinanti-nantikan oleh semua peminat setia TRW.
Perlawanan pertama dalam AFC CUP menjadi tumpuan seluruh warga kelantan kursusnya dan malaysia amnya. Dijadualkan bertemu Navibank Saigon FC wakil dari Vietnam pada 07 mac 2012 di Stadium nasional Bukit Jalil pasti dinantikan oleh semua pihak dan banyak persoalan yang timbul akan terjawab, adakah wakil malaysia dapat menyerlah di peringkat antarabangsa ataupun hanya sekadar layak bergelar jaguh kampung.
    
    Daripada informasi yang saya dapat, Navibank Saigon bukanlah saingan sebenar TRW dalam AFC CUP apabila sekadar menduduki tangga ke-8 untuk musim 2011 / 2012. Kelab dari Vietnam ini layak ke AFC CUP dengan muncul selaku juara Piala Vietnam 2011. TRW tidak boleh menidakkan keupayaan pihak lawan dibawah bimbingan Pham Ching Loc dan mempunyai beberapa pemain bintang yang bakal menyerlah seperti Francois Endene dari Cameroon, Joseph Ochaya (Uganda) Phan Van Tai Em (Vietnam).

    TRW akan beraksi di bukit jalil untuk pertemuan pertama ini ada perlawanan berikutnya akan bermain di Kota Bharu jikalau diluluskan oleh wakil AFC. SNBJ tidak asing lagi bagi penyokong kelantan, banyak kenangan pahit dan manis sepanjang bermain disana. yang terbaru adalah perlawanan untuk merebut Piala Sumbangsih 2012 menentang Negeri Sembilan dibawah kendalian P.J Butler menyaksikan kita layu dihukum pihak lawan dihadapan penyokong sendiri. mungkin bukan nasib kita untuk menang dibukit Jalil tapi itu tidak boleh dijadikan alasan untuk bermain habis-habisan menentang pihak lawan.

    Diharapkan pada perlawanan AFC CUP ini, TRW akan terus mara kehadapan setidak-tidaknya dapat melepasi pusingan kalah mati demi maruah Kelantan dan juga Malaysia. kepada para penyokong, hentikanlah perbuatan yang tidak senonoh seperti membaling mercun, botol air kedalam padang. Tunjukkanlah pada masyarakat luar, kita telah banyak berubah.ayuh penuhkanlah stadium pada 7 mac ini untuk memberikan sokongan yang tidak berbelah bagi kepada team kesayangan kita. lupakanlah sejenak segala persengketaan yang berlaku dalam pihak pengurusan atau pihak penyokong demi negeri kelantan kita. Sentiasalah mendoakan kejayaan TRW dan hindarkan diri dari cuba menjatuhkan TRW.
Sekian, Wassalam.

"KELANTAN FOOTBALL IT'S IN OUR HEART"